Bežecký seriál Maroša Molnára – časť 3.- Strečing

4. júla 2012 , redakcia
Zdravie »

Strečing je veľmi dôležitá časť každého tréningu a udržuje vaše svaly pružné, pričom znižuje riziko zranenia. Svaly ktoré pracujú v plnom rozsahu potom podávajú maximálny výkon.

STATICKÝ STREČING JE LEPŠIE ROBIŤ PO BEHU

Strečingu sa musíte venovať ako samotnému behu, teda strečovať 10 – 15 min nemá význam. Vykonávate ho pomaly a v plnom rozsahu, sústredíte sa na sval ktorý práve naťahujete. Dýchanie je prirodzené a plynulé. Každý sval naťahujete 30 – 60 sec , 3 – 4 x opakujete na každý cvik.

Nenaťahujte svaly,  ktoré sú zranené.

ZÁKLADNÝ STREČING BEŽCA

SVALY ZADNEJ STRANY STEHIEN A LÝTKA

Pozor aby ste mali počas celého naťahovania bedrá, chrbát a ramená stale na zemi.

SVALY PREDNEJ STRANY  STEHIEN A OHÝBAČE BEDRA

Pozor, aby ste neboli prehnutí v drieku. Brucho je mierne vtiahnuté a zadok naťahovaného stehna napnutý.

SVALY RAMIEN A PRSNÉ SVALY

Pozor,  aby ste pri ťahaní rúk dozadu nevyťahovali plecia k ušiam a neprehýnali sa v driekovej časti.

SVALY BOČNEJ STRANY TRUPU A TRICEPS

Pozor, aby ste urobili čistý úklon.

TRAPÉZOVÉ SVALY

Pozor, aby ste boli vystretí v osi tela a až potom urobili

NEZABUDNITE ŽE STREČING JE TAK ISTO DÔLEŽITÝ AKO SAMOTNÝ TRÉNING!

Maroš Molnár – www.molfit.com

www.facebook.com/molfit

Podobné články

Kniha-rozbehni sa

Knihy o behaní, ktoré by ste nemali prehliadnuť!

Behanie patrí medzi najprirodzenejšie činnosti, aké môže človek vykonávať. Dokazuje to aj fakt, že máme štyri končatiny a na behanie využívame celú

Foto-Molnar Maros

Bežecký seriál Maroša Molnára – sumár

Aj keď sa beh, spolu s chôdzou, javí ako ten najprirodzenejší pohyb prislúchajúci človeku, nie vždy sa mu venujeme správne. Zároveň je to šport,

bez_serial_graf

Bežecký seriál Maroša Molnára – časť 4.- Vytrvalostné schopnosti

Tak Vás opäť zdravím milí športoví priatelia. V prvých troch častiach sme si povedali o dôležitosti rozcvičenia a strečingu. Teraz sa konečne

cvik7

Bežecký seriál Maroša Molnára – časť.2 – Rozcvička

Rozcvička je veľmi dôležitá súčasť každej tréningovej jednotky teda tréningu. Okrem rozcvičky a prípravy tela na tréning obsahuje aj bežecké cvičenia

Pitny rezim cyklistu

Ako zvládnuť tréning v týchto horúčavách?

Extrémne vysoké až tropické teploty prinášajú rad zdravotných rizík, ktoré môžu spôsobovať vážne kolapsové stavy, za istých podmienok vedúce až k

Foto-sauna

Sauna – ako relax a ozdravujúca kúra

Túžite po oddychu, chcete omladnúť, zbaviť sa stresu, posilniť si imunitu a vyhnať z tela toxíny?  Pravidelné saunovanie je jedna z najlepších

Foto-svaly dolnej koncatiny

Redcord – rehabilitácia a funkčný tréning pre cyklistov

Cyklistika je prospešná pre vaše telo, myseľ, ale hlavne pre srdce a pľúca, prevažne aeróbnej činnosti a je základom dobrej všeobecnej

Foto-Flexibility Test

Strečing je nevyhnutnosť

Ak sa nechcete pri cvičení zraniť, strečing by mal byť súčasťou každej vašej športovej aktivity a ešte oveľa viac! Strečing je forma fyzickej

Novinky

alergia1

Pozor tento rok vypukla agresívna peľová sezóna

Tohtoročná jar je mimoriadne ťažká pre alergikov. Slzenie očí, nádcha, bolesti hrdla, svrbenie

Pitny rezim cyklistu

Ako zvládnuť tréning v týchto horúčavách?

Extrémne vysoké až tropické teploty prinášajú rad zdravotných rizík, ktoré môžu spôsobovať vážne

Hmyz

Poštípanie hmyzom

V jarnom a letnom období sa ľudia viac pohybujú po prírode a príjemný pobyt im môže narušiť

Newsletter

Ak chcete byť informovaný o novinkách a pripravovaných akciach, zadajte Váš email.